Strona korzysta z plików cookies w celach określonych w polityce prywatności i cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.

IPINT

Blog

15.04.2019

Brand book – do czego go użyć i po co go mieć?

Brand - marka, book - książka. Słowem księga marki, czyli dokument regulujący zasady przyjęte w identyfikacji wizualnej marki.

Podstawowy brand book reguluje kwestie związane z budową i cechami logotypu, bardziej rozbudowana reguluje jego użycie na różnych nośnikach jak np. samochody, odzież robocza, billboardy, reklama prasowa. Słowem Brand book to encyklopedia wiedzy nt. wizerunku i prezentacji firmy, szczegółowo opisująca jak jak możemy używać, a co nie.

Jakie problemy nam rozwiąże:
Planując nowy wygląd ulotki, oferty czy strony internetowej - wysyłamy nasz brand book do wykonawcy lub agencji aby przygotowała nowy projekt w oparciu o wytyczne z brand book-a, przy fluktuacji kadry nie musimy się martwić, że stracimy panowanie nad standaryzacją - każda nowa osoba nie musi nic więcej wymyślać w zakresie identyfikacji jak tylko utrzymać to co znajduje się w brand book-u, zwiększy rozpoznawalność marki - właśnie poprzez standaryzację, a co za tym idzie całą listę korzyści związaną z budową marki.

Najczęstsze błędy w codziennej pracy, powodujące spadek efektywności zabiegów związanych z budową marki:

Brak spójności - tutaj trzeba być konsekwentnym i nie ulegać swoim słabościom ani presji czasu. Pewne strefy firmy bywają traktowane po macoszemu w budowaniu marki - np. księgowość, dział zamówień, logistyka czy produkcja. Spójność dotyczy każdego działu i działania firmy. Dotyczy również każdego kanału komunikacji - zarówno ulotki, prezentacji jak i kanału social i strony www.

Brak edukacji wewnętrznej - każdy z pracowników powinien zrozumieć markę firmy, sposób jej komunikacji, powinien potrafić przekazać to klientowi. Pracownik powinien również nie tylko wiedzieć, ale przede wszystkim zrozumieć, jak i po co należy używać marki w swoim zakresie, na swoim stanowisku.

Brak aktualnych materiałów - z pośpiechu używają starej prezentacji, starej wizytówki, starej ulotki, a nawet w dokumentach wewnętrznych jest nadal np. stare logo, stara tablica wjazdowa.

autor: IPINT

Paginacja

Top